Kemkers Groente en Fruit voor de complete maaltijd

ASSEN - De geur van verse groenten en fruit komt je tegemoet wanneer je Kemkers Groente en Fruit aan de Kleuvenstee binnenloopt. De winkel is met al haar productenkleuren ruim opgezet. 'Wij hebben drie leveranciers met de beste producten. Zo weten we zeker dat we hier kwaliteit kunnen aanbieden.'

Kemkers bevindt zich alweer ruim 22 jaar in winkelcentrum Marsdijk. 'We zijn een aardig bekende naam hier', lachen Gerjan Kemkers en Elias Koops. Samen met het team zorgen ze dagelijks voor verse groente en fruit. 'Het is leuk om op een ontspannen manier met de klanten om te gaan. We weten hoe al onze producten smaken en kunnen daarom de klant ook goed adviseren wat zoal bij elkaar past.'
Producten combineren gebeurt bij het bedrijf vaker. 'We hebben verschillende fruitmanden vanaf 15 euro. Deze maken we vaak direct klaar, zo geef je een fruitmand met het meest verse fruit. Daarnaast hebben we verschillende fruitpakketten vanaf 5 euro.

Maaltijden
In samenwerking met Uitgekookt biedt Kemkers Groente en Fruit een gevarieerd aanbod in maaltijden. 'We bieden complete maaltijden aan van 450 gram. Kleiner of groter, 350 tot 650 gram, is mogelijk op bestelling. Het zijn smaakvolle gerechten zonder allerlei E-nummers en 100 procesnt vers. En bij aanschaf van een maaltijd ontvang je een bakje rauwkost voor slechts een euro. Op donderdag hebben we bovendien saladedag.'
Naast de samenwerking met Uitgekookt zijn er diverse maaltijden zoals verschillende pasta's, nasi, bami en stamppotten die worden geleverd op de dinsdag en vrijdag. 'En we maken verse bakjes rauwkost en verse fruitsalades. Wat mensen ook vaak niet weten is dat wij ook salades op schaal maken voor bijvoorbeeld een feestje of een barbecue. En wij zijn ook in te schakelen voor Werkfruit, fruit op het werk voor de werknemers.'
Wil je extra smaak op een salade dan kun je kiezen voor de dressing van Kiooms. 'Wij zijn in Assen de enige die deze dressing verkopen, zo heb je smaken als mosterd, knoflook en framboos. Heerlijk in een salade!'